Eğitim Merkezi Neden Gereklidir?

 

Eğitim Merkezi Neden Gereklidir? 

 

Alanında uzman iş disiplinine sahip köpeklere sadece bir ticari amaç olarak bakmayan ve hayvanlarınıza sevgi ve ilgi ile yaklaşan bir eğitim merkezi çok uzağınızda değil. Köpek sahiplerinin eğitiminde güvenli bulduğu köpeğinin rahatça hareket edebileceği keyifli vakit geçirebileceği öğrenmeyi tamamlamış ve enerjisini atmış olarak evine dönebileceği harika bir eğitim merkezi siz müşterilerini bekliyor. Eğitim sonucunu garanti verebilecek bir eğitim merkezi arıyorsanız bu merkez tamda size hitap ediyor. Eğitim merkezlerinde köpek eğitimi yanı sıra sahip ve köpek arasında bağlar güçlendirilmeye çalışılırken, köpek sahipleri de bir dizi eğitimden geçirilmektedir. 

 

Eğitim teknikleri eğitmenler aracılığı ile verilmekte olup tüm ırkları kapsamaktadır. Köpeğiniz hangi ırka sahip olursa olsun kolay, basit ve anlaşılır bir eğitimden geçirilerek sizin istediğiniz standartlara ulaşabilmektedir. Hatta daha fazlası bile eğitimler ile sağlanabilmektedir. 

 

Eğitim esnasında bilgiyi algılama her köpeğe göre farklılaşmış olabilir. Kimi köpek daha kısa zamanda istenilen komutu yerine getirirken, kimisi de defalarca çalışma ile bile bazı komutları algılayamamaktadır. Bu tarz köpek oteli süreleri standart sürelerin üstüne çıkmaktadır. Fakat hiçbir şekilde köpeğinize herhangi bir eğitimde baskı ve zor kullanarak eğitim verilmez. Öğrenme geniş zamana ve uygulamalı teknikler ile sağlanmaktadır. 

 

Temel İtaat Eğitimi Nedir? 

 

Köpeklerin insan hayatı ile uyumlaştırma sürecini kapsayan eğitim temel itaat eğitimidir. Bu eğitim ile köpeğin bir insan ile yaşayabilmesi için gereken tüm komut ve kurallar dizisi köpeğinize eğitim olarak verilmektedir. Bu anlamda düşünecek olursak köpeklerde ilk eğitim sahibi ile ilişkilerini düzenlemeyi hedefleyen itaat eğitimidir. İtaat köpek ile sahibinin disiplin içerisinde iletişim içerisinde bulunmasını sağlayan bir unsurdur. Doğru iletişim kurmanın incelikleri köpek sahibine ve köpeğe komutlar ile öğretilerek eğitim süresi tamamlanmaya çalışılmaktadır. Köpeklerde temelde verilecek eğitim ileriki eğitim dönemlerinde bir hayli önemlidir. Temel itaati ve komutları yerine getiremeyen köpekler bir sonraki eğitim basamağında verilen emirleri ve komutları tam olarak yerine getirememektedir. 

 

 Bu açıdan iler itaat eğitimi basamağına geçecek tüm köpeklerin temel itaatteki, otur, kalk, yat gibi belirli komutları hızlı ve kati şekilde yerine getirmelidir. Temel itaat eğitimi ortalama 4 hafta süren bir eğitimdir. Köpek köpek pansiyonu sahibinin başarısı da bu eğitim süresini etkileyen faktörlerdendir. Temel itaat eğitiminde sevk kayışı olmadan köpeğin komutları yerine getirmesi sağlanmaktadır. Ana komutlar öğretildikten sonra düzeltme komutları köpeğe öğretilmektedir. B u komutlar hayır gibi olumsuz komutları içermektedir. Köpeklerde istenmeyen ve agresiflik barındıran farklı davranışlar bu eğitim ile düzeltilerek ileri itaat eğitimine geçilmektedir. 

 

İleri İtaat Eğitimi ve Diğer Eğitim Türleri Nelerdir? 

 

İleri itaat eğitim köpeklerin tamamen kayışı olmaksızın yapacağı tüm işlev ve komutları içermektedir. Köpeklerin dış dünya ile iletişime geçtiği süredeki davranışlarının düzeltilmesini sağlayan bu eğitim köpeğin başına gelebilecek bir tehlike anında neler yapması gerektiği öğretisi eğitim olarak verilmektedir. Atlama, koşma, saldırma, yolda sahibi ile yürürken komutlara kesintisiz uyma gibi konular eğitmenler eşliğinde ve etaplar ile çalıştırılmaktadır. 

 

Eğitim merkezlerinde verilen diğer eğitimler ise yeni doğan köpeklerin tuvalet eğitimi, eve alıştırılması ve yardıma ihtiyaç duyulacak değişik konularda eğitimlerde söz konusudur. Yavru köpeklerde ısırma ve havlama problemlerine çözümler sunulmaktadır. 

 

Bir diğer eğitim türü koruma ve avcılık eğitimidir. Bu eğitimler tamamen köpeğin bir kişiyi ya da bir alanı koruyabilmesi için verilebilecek eğimlerdendir. Bu eğitimlerde köpeklere silah sesi ve değişik materyallere karşı duyarlılık kazandırılmaktadır. Avcı köpekliği yapacak olan köpeğin saldırganlık eğitiminden de geçmesi gerekmektedir. Aynı zamanda çok iyi koku alması gereklidir. 

Hause Of İstanbul Dog Kennel  

 

 

 

 


Yorumlar